söndag 13 januari 2008

Saknar vårväskor

Det är strålande vårväder ute, fast vi vet att det kommer att komma vinterdagar fortfarande. Jag skyltar om (det är ju söndag) i nederdelen av alla fönster. Jag saknar vårväskor. Vi har inte fått några än. Jag gör mitt bästa för att skapa vårkänsla med våra klassiska väskor. Ett trick är att klämma dit lite solglasögon bland väskorna. Hmm, undrar om det fungerar.
Den bylsiga väskan med både kort och lång axelrem (3.238:-) har en lite rolig historia. Den är JÄTTFIN, fast jag upptäckte det först igår. Jag har alltid tyckt att handtagen är för korta och väskan för liten. Fast den är inte liten. Igår kom det in en norska som resolut öppnade väskan och kikade in i den, där hittade hon den långa axelremmen, som totalt gått mig förbi. Hon knäppte på den och drog väskan snett över kroppen. Vips så var det den snyggaste väskan jag sett på länge. Nej, hon köpte inte den, hon köpte en svart jättesnygg väska.

Inga kommentarer: