lördag 6 mars 2010

Klockor i massor

TOUS har en lång historik av klockor. 1920 startades TOUS av Salvador Tous pappa som var urmakare. Så i generationer har man sålt, lagat och tillverkat klockor. I Spanien har Rolex "shop-in-shop" i TOUS butiker. Det betyder att i större TOUS-butiker finns en liten Rolex-butik. Det för att Rolex och TOUS vill snylta på varandras varumärken och för att de kan tillföra varndra något.
Så nu tänkte jag visa några av mina personliga favoritklockor. Jag visar bara dammodeller idag, även fast ni som känner mig vet att jag alltid bär herrklockor.

Den första klockan är i stål med svart läderarmband. Fyrkantig urtavla och mörk boett. Tål vatten till 5 ATM vilket betyder att den går att bada med. Fast läderarmbandet kan ju se lite sjavigt ut om du badar med den... 1.830:-. Finns även i brunt och hallonrött.





Den andra klockan är ett tufft smycke som man kan se tiden på. Svart läderarmband med stålbokstäver TOUS. I O:et finns en liten klocka. Även det här uret tål 5 ATM. 2.200:- Finns även i vitt, brunt och rött.
















Den här klockan, som heter Bel-air, är riktigt, riktigt snygg. Armbandet är i keramik, klockan är i stål och boetten i pärlemor. Den finns även med diamanter. Den kan du inte bada med. Du får tvätta händerna med den på dig och vara ute i regnet. Klockan är snyggare än ett sportur, kan man säga. 4.248:-

















Den här klockan heter Tatoo, svart skinn med nallemönster och lite metallprickar. Fyrkantigt ur med, faktiskt, tydliga visare. Armbandet är 35mm brett och finns även i vitt och i brunt. Vatentätt till 5 ATM. 1.830:-
















Här kommer ett ur som har en assymetrisk urtavla. Lite reptilkänsla över hela uret. Hårdrock möter opera. Vattentätt till 5 ATM, dvs. badklocka...
3.369:-






















Slutligen visar jag den klockan som jag själv har, fast jag har herrmodellen och det här är en dammodell. Fyrkantig klocka med svart boett och romerska siffror, tydliga visare och datum. Fast om du vill se vilken dag det är så måste du ha ganska bra syn... Armbandet är i krokopräglat skinn, det är små skruvar i varje hörn och klockan är vattentät till 5 ATM. 3.158:-


1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Kristina! Många tjusiga klockor att välja på-det lutar nog åt ditt egna val av armbandsur -mycket sexigt med ett relativt maskulint ur på en vacker kvinnas arm!
Hälsar Armand