fredag 31 december 2010

Gott Nytt År 2011



Jag vill tacka er alla för det här året och önska er ett gott nytt år 2011.


Här i butiken har vi sålt mera smycken i år än någonsin. Favoriten forfarande är nallen. Man kan nästan säga att nallen fått sitt genombrott 2010 och att Bubble björnen knappar in på den klassiska nallen.


Ikväll så får vi besök av två goda vänner som jag lärt känna här i butiken, Kati och Tiina. Vi skall äta nyårsmiddag på restaurang Andalucia. Det blir en spansk afton kan man säga.

Min man skall också följa med, så klart. För idag är det inte bara nyårsafton utan det är också vår bröllopsdag. Vi gifte oss för 13 år sedan i Johannes kyrka. Jag var superläcker i en snygg snäv silverklänning (bättre begagnad tvåbarnsmor gifter sig inte i vitt) som Ulla sytt upp till mig. Mannen var snygg som få i en svart kostym. Vi festade halva natten på en båt vi hyrt vid Söder Mälarstrand, sov i tornsviten på Strand Hotell och reste till Nairobi dagen därpå.
Just när jag skriver om nyåret så dyker dom upp, tjejerna från Helsingfors. Välkomna, vad kul!

Inga kommentarer: