fredag 9 november 2012

Hjälp med att ta på armband eller bra kvinna reder sig själv

Har du problem med att knäppa armband, framförallt om de inte är så långa? Det är du inte ensam om.

Det brukar se ut såhär
Man försöker och försöker och den delen som ligger överst på armen med en ögla i änden, den bara glider uppåt hela tiden och man fångar aldrig öglan med låset.
Känns igen va!

Nu finns lösningen. En rosa pinne med en nypa långst ut
Jag sätter fast nypan precis vid öglan
Ser ni, öglan måste vara fri.
Sen håller jag pinnen med öglan och nypan mot min handled
Där sitter den stadigt och smiter inte iväg, medan jag i lugn och ro kan fästa låset i öglan

Fint va!
Å så sitter det korta armbandet på plats.
Just det här är nytt och kostar 720:-.

Den rosa pinnen får du som gåva av oss om du köper ett armband.
Gäller så långt lagret räcker. Och du behöver säga till, annars glömmer vi att ge det.

3 kommentarer:

Mammy sa...

Såå smart!! :) En sån skulle jag behöva! :D Men tyvär ingen planerad resa till Sthlm just nu.
Jag går med tejpade fötter just nu så jag har lite svårt att gå.

Ja, hur många gånger har jag inte struntat i armband bara för att jag inte kan knäppa dom!!

Tummelisa sa...

Du glömmer väl inte att lägga undan en "pinne" till mig, till mitt armband?

Trevlig helg!
/Eva

MonasUniversum sa...

Nämen vafan, en sån här skulle man ha tagit patent på! Jag som samlar på armband. Kan jag få köpa en av dig älskling?

Smör smör