fredag 3 januari 2014

Intressant morgon

På väg mot Linköping. Klockan är 08:00.
Det står fyra, till synes normala vuxna människor, och vrålbråkar på Birger Jarlsgatan. Så pass att polisen är där.


Jag har ingen aning om vad det handlar om, men det verkar vara en cykel inblandad.

Då kom bussen och jag for därifrån.
På tåget slog jag mig ner.

In kom en familj med mamma, pappa och två barn i skolåldern.
Vagnen är i det närmaste tom.
Pappan och mamman har bokat exakt den platsen där jag sitter, och barnen sitter på andra sidan gången.
Nej, jag har inte bokat platsen, så jag flyttar mig till ett säte med fyra platser och bord emellan.
Där får jag sitta själv.

Innan vi är i Flemmingsberg så har pappan börjat äta. Ingen annan i familjen äter. 
Mamman plockar fram maten. Pappan äter. Å han har en sån där mage som ser ut som en badboll, dvs dubbelt så stor som en fotboll.
Nu är vi snart i Södertälje.
Pappan tuggar fortfarande.

En morgon med många frågor och inga svar.

Inga kommentarer: