måndag 21 september 2009

20 frågor, Lisett


Favoritväska: Min nalleväska som ni ser på bilden

Favoritsmycke: Den stora vita pärlan, den passar till allt

Musik jag gillar: Pop och balader, t.ex. Leonard Cohen, Katie Meluha

TV-program jag inte vill missa: Nyheterna

Godast middag äter jag: hemma när maken lagat saltinbakad entrecote

Favoritbar: Riche

och vad beställer jag där: Gin tonic

Favoritlunchställe: Blåbär på Upplandsgatan

På mitt nattygsbord: en trave böcker. Senast lästa Shantaram, 950 superbra sidor.

Älskar kläder från: DAY

Favoritfärg: Svart, känner mig alltid snygg i det

Det dyraste jag köpt: Ett par svarta stövlar för 4.500:-

Bästa gå-bort-presenten: En flaska fint vin

Kaffe: Vanligt bryggkaffe på nymalda bönor

Senaste felköp: Det händer, det händer

Det glömmer jag aldrig: Att mannen jag mötte 1979 skulle bli min, det blev han och vi har varit gifta i 26 år.

Det uppskattar jag hos andra: Ödmjukhet och sann ärlighet

Udda talang: Jag kan teckna hyfsat bra, och steppa!

Stjärntecken: Kräfta

Semestrar jag gärna: I Grekland samt ett nyupptäckt Cadaques i norra Spanien

Inga kommentarer: