onsdag 7 oktober 2009

20 frågor Ulla-Karin


Favoritväska: TOUS-väskan jag köpte första dagen TOUS öppnade i Stockholm. Den är 4 år och outslitlig.

Favoritsmycke: Mesharmband i stål med guldnallar, det bredaste. Passar till allt!

Musik jag gillar: Blues, 70-tal, pop. David Bowie och Leonard Cohen.

TV-program jag inte vill missa: Skavlan och På spåret

Godast middag äter jag: på Sturehof

Favoritbar: Det är också Sturehof

och vad beställer jag där: en Jägermaister

Favoritlunchställe: Tysta Mari på Östermalmshallarna

På mitt nattygsbord: boken ”Kinesen” av Henning Mankell

Älskar kläder från: Acne och det jag syr själv.

Favoritfärg: Svart

Det dyraste jag köpt: Vinterjacka med pälskanter. Den kostade 5-siffrigt men eftersom den är inne på fjärde året så är den i sitt rätta värde.

Bästa gå-bort-presenten: Olivolja

Kaffe: Espresso med kall mjölk på sidan

Senaste felköp: Ett par skor jag köpte under ett tågbyte i Italien, borde ha tagit en espresso istället.

Det glömmer jag aldrig: När jag i 5 års åldern fick tillbringa sommaren med farmor medan föräldrarna var på västkusten. När de kom hem hade de presenter med sig. Jag fick min första handväska och ett par örhängen – dem glömmer jag aldrig. Intresset sitter kvar!

Det uppskattar jag hos andra: Självinsikt, humor och ett sunt förnuft.

Udda talang: Jag kan sy ett skräddat plagg av en trasa.

Stjärntecken: Stenbock

Inga kommentarer: