söndag 18 oktober 2009

Klassiska kollektioner som håller

Dåligt bloggande senaste veckan, kan man tycka. Vi har pysslat i butiken. Två gånger per år brukar vi rensa ut lagret. Vi skickar tillbaka kollektioner som inte produceras längre och som vi inte sålt så mycket utav senaste tiden. Det är jätteskönt att bli av med alla skåpvärmare. Få snyggt på brickorna så allt vi har i butiken känns nytt. Så här ser det ut när vi plockar ur lagret, det blir lådvis med ringar, örhängen, halsband mm. Listor att pricka av och alla smycken skall ner i små prasselpåsar. Samma sak skall göras i båda butikerna. Sånt tar tid.
Det kommer mycket nytt hela tiden men man skall inte glöma bort klassiska kollektioner som håller, sånt som inte går ut ur produktion. Kaos är en sån kollektion. Supersnygg fortfarande. Enkel, ren i sin form och väldigt mycket TOUS. En gång kom en kvinna in till mig och frågade om jag hade det där hänget med kinesisk tecken.
Visst, sa jag, tecknet betyder kramgo eller björn på kinesiska.
Nej, det sa jag inte, för jag har inte som vana att ljuga. Hänget finns i silver, i guld och i vittguld med diamanter. Jag har på mig största hänget i guld 9.607:-på en guldvire 2.776:-. Samma storlek av hänge i silver kostar 911:-.
När jag nu provar så passar jag på att ta på mig de snyggaste Kaos-örhängena i guld 8.256:-. Perfekta örhängen om hålen är lite uttöjda eller om man har fula örsnibbar.

Inga kommentarer: