onsdag 6 april 2011

Vattenskada

Herremingud vilken morgon. Halv tolv idag så gick brandlarmet i hela Sturegallerian. Alla var tvungna att utrymma hela lokalen. Så jag stängde och traskade ut. Stackars gästerna från Sturebadet som fick stå en halvtimme i badrock och tofflor mitt på Stureplan. Dessvärre var det mera synd om oss butiksägare. Vatten började strömma in från taken. Butiken bredvid mig var totalt vattenfylld. Jobbigt eftersom så mycket inredning och armaturer blir förstörda. Zara var vattenfyllt på alla tre våningar. Dom fick snabbt upp en handtextad skylt.
Butik efter butik var stängda. Man tager vad man haver för att förhindra vattendropparna att förstöra butikerna.
Här en stackare som har fått hela butiken förstörd samt stora delar av varulagret. Hua vilken mardröm.
Nu undrar ni vad som hänt med er favoritbutik.

Vi har klarat oss förhållandevis väl. Vi har haft påhälsning av väldigt mycket vatten som rann ner för hela taket. Men vi har lyckats städa allting själva och i kväll har de lovat oss fönsterputs samt rengöring av taken. Sen får framtiden utvisa om skadorna är värre än vad ögat ser just nu.


Ja larmet gick också. Men ni vet ju att jag har världens bästa larmtekniker till son. Han kommer hit i kväll och fixar allt.


Det var min dag so far. Hur mår ni då?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen usch vilken otur!

Unknown sa...

Ja det var olyckligt. Så mycket extra jobb som ingen av oss behöver.