fredag 2 mars 2012

Örhängen

Jag älskar armband, och ringar. Fast nu har jag kommit så långt att jag faktiskt har flera än jag hinner använda.
Så då har jag kommit på att man kan byta örhängen ibland. Det är nytt för mig. Jag har haft mina ovala örhängen med en pärla på de senaste sju åren.
Så då provar vi de här:
Det är en pärlemorplatta med en liten silvernalle ovanpå. Hänger och dinglar lite lagom. 1.000:-.
Jag gillar dem. Men det klart man kanske skulle prova lite mera guld, det känns som att guld är det nya svarta.
Så har jag köpt ett nytt läppglans. Det är egentligen väldigt nude i färgen men jag har lite rosa läppstift under.

Mitt favoritmärke på smink är MAC.
Liksom mitt favoritmärke på tekniska prylar.
Läppglanset kommer inte från MAC, men det ser ut såhär:
Glanset kommer från "vanliga" apoteket. Idun heter märket och färgen kan möjligtvis heta Josephine. Det står med så små bokstäver så jag var tvungen att använda förstoringsglas för att se det, och då är jag ändå inte säker...
Vi som jobbar här i Sturegallerian får rabatt i de flesta butiker. På apoteket också (fast inte receptmediciner). När man använder sin rabatt så måste man visa upp ett Sturegallerian-personalkort. Så på apoteket sa jag till att jag jobbar här. Och sen började jag plocka fram kortet. Då säger tjejen där: Du behöver inte visa kort, jag känner igen din ring.
Vad kul, att vara igenkänd på ringen.

Inga kommentarer: