onsdag 3 oktober 2012

Såg ni rosa armbandet på Rosa

Det är naturligtvis i kampen mot bröstcancer.
Vi har inte fått hem det än men jag hoppas att de dyker upp nästa vecka.
950:- kommer de att kosta.

Idag tänker vi på Tiina.
Hon genomgår sin tredje cellgiftsbehandling just nu.
Jag pratade med henne i förrgår.
Hon har bokat in en resa hit till Stockholm i slutet på månaden. Då skall vi dricka vin och prata hål i huvudet på varandra. Å jag skall ta en massa bilder och visa er. Å så skall jag gulla med henne mera än vad hon orkar med.

Fast innan det skall jag en sväng till Spanien. Där skall jag köpa de godaste tomaterna till Tiina.
För av någon konstig anledning så är det just tomater hon längtar mest efter när smaken av allt försvinner de första dagarna efter cellgiftsbehandlingen.
Det är också just smaken av tomater som kommer tillbaka först.

Tiina säger att det beror på att tomater innehåller så mycket Lykopen. Det är den kraftigaste antioxidanten som finns och tomater är proppfulla av Lykopen.
Det är sånt jag tror på.
Att kroppen längtar efter konstiga saker ibland, som tomater, för att den saknar eller är i behov av något ämne som finns i just det man längtar efter.

Dock gäller det inte glass och Fazers mjölkchoklad,
dessvärre.

Inga kommentarer: