fredag 8 mars 2013

Modet förändras hela tiden

Väldigt länge har jag älskat våra avlånga sidenscarfer. Det har nästan varit ett signum för mig att ha en sån på mig.
Men seaste tiden har jag uppmärksammat att fyrkantiga sidenscarfs blivit high fashion.
Våra är 90 x 90 cm.
Vi har ett tiotal olika färger hemma.
Jag börjar med att svepa den runt nacken. Inte vira ihop den för mycket utan bara svepa.
Det funkar ju bra som det är.
Men idag är det kallt så jag tar på mig kavajen.
Låter scarfen ligga kvar på insidan av kavajen.
Så att den tittar fram lite lagom.

Vill man så kan man knyta en knut i änderna på scarfen
 Och sen trä scarfen en extra gång runt halsen, så kunten hamnar i nacken

Så blir det så här!
Det tycker jag är så snyggt så jag köper den här.
Kvar blir ca. nio olika färger till er.

Inga kommentarer: