måndag 7 juli 2014

Äntligen sommarvärme

I fredags kom den, sommarvärmen.
Jag passade på att måla sommarnaglar i neon.
Matchar det med örhängen och armband.
Hela helgen har vi bara chillat. Cyklat runt stan, tagit oss en matbit när vi varit hungriga och en kaffe när det suget kommer.
 Vi åt lite tapas vid Mariatorget, på S:t Paulsgatan. Bara för att värma upp inför kommande semester. PÅ fredag åker vi.
 Stannade till på kajen vid Gamla Stan. Det finns ett trädäck där man kan sitta och titta på stan och båtarna.
Och på morgonen vid sju-tiden tog jag mig en rejäl power walk. Härligt, i bara kortbyxor och linne.
Morgonpromenader tar vi varje dag under semestern. Det är både skönt och känns som att man därefter inte behöver fundera jättemycket på kosten.
Det finns lite grejer kvar som skall skötas innan semestern.
Idag var jag på fotvård.
Efter alla år stående i butik på hårt stengolv är mina fötter lite tilltufsade. Jag behöver gå på fotvård ibland för att ta bort liktorn. Innan en semester är det extra viktigt. Det finns inget värre än ömma fötter när man traskar runt i värmen. Det kan förta hela upplevelsen.
På onsdag skall jag plocka brynen och på fredag är det tvättstuga.
Sen far vi.
Gud vad jag längtar!


Inga kommentarer: