tisdag 1 juli 2014

Sandhamn

I brist på sol så åker vi båt. En knapp timme från vårt sommarställe ligger Sandhamn. Jag jobbade där en sommar när jag var 19 år. En av de roligaste somrar jag haft. Jag jobbade på Världshuset, åkte dit dagen efter studenten och blev kvar till början av september.
Himla kul att vara tillbaka och få visa för mina brorsdöttrar var jag jobbat och var jag bodde.

Vi tog en lunch på Dykarbaren.
Clara och hennes kompis Lovisa.
Och Sanna och min bror Kim. Sanna tjatade till sig ett glas bubbel, livets dryck när man nyss tagit studenten ...
Sen tog vi en promenad bland gränderna och de pittoreska husen.
Tjejgänget
Vi tog en sväng till Sandhamns bageri.
Där köpte man seglarbullar på min tid. De finns kvar än idag.

Tillbaka till hamnen och båten.

Inte mycket till sol men en mysig dag.

Inga kommentarer: