Nya centrumchefen: "Vi ska nå ut mer regionalt"
Tre frågor till Mikael Wallner, ny centrumchef i Forum Nacka.
Tre frågor till Mikael Wallner, ny centrumchef i Forum Nacka.
Vad är främsta uppdraget?– Vi ska försöka nå ut mer regionalt till kunder. Vi höjer vår marknadsföringsbudget för 2009 med sju miljoner kronor till 16 miljoner. Under vecka 19 ska vi börja med reklam i TV4 och Femman och täcka bussbaksidorna med annonser.
Vad tar du med dig för erfarenheter från tidigare jobb?– Jag känner till retail bra efter att ha jobbat med butiksverksamhet i många år. Som centrumchef vet jag vad butikerna vill ha och kommer också att ha en tät dialog med handlarna.
Ni ska sänka parkeringsavgifterna?– Ja, det har kommit en del klagomål, så nu blir det gratis parkering i tre timmar. Vi sänker också priset för toalettbesök till fem kronor. Vi lyssnar på våra besökare.
Faktaruta Mikael Wallner:
Ålder: 42 år.
Utbildning: Civilekonom Umeå universitet
Bakgrund: Sverigechef på inredningskedjan Zone Company, ansvarig för Jysks butiksverksamhet i Stockholm och på Gotland
Bor: Villa på Värmdö – "så jag känner till Forum Nacka bra".
Familj: Fru och 7-årig son.
Fritid: Umgås med familj och vänner, löptränar och på vintern en del skidåkning.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar