tisdag 15 november 2011

Vad händer med Svampen

Den stora frågan just nu är, vad händer med svampen.



Såhär har det sett ut sedan igår. Det är avstängt och ett gäng byggjobbare håller på hela dagarna.


Jag inbillar mig att svampen håller på att rasa i sin konstruktion. Det behöver alls inte vara så, det kan vara min fantasi som fått vinga.


Men i fredags överhörde jag ett samtal mellan fyra personer. Det var en iskall dag så de här fyra stod innanför dörrarna till Sturegallerian, dvs precis utanför min butik.


Som jag förstod så pratade dom om Svampen och att något måste göras på en gång, genast. Alla fyra var, som jag uppfattade det, från olika myndigheter, typ parkförvaltningen, gatukontoret, stadsbyggnadsnämnden eller vad det nu kan vara. Det vet jag naturligtvis ingenting om, jag fick ju inga visitkort direkt... Men jag uppfattade i alla fall att INGEN av dem tyckte att det låg på deras myndighet att ta på sig kostnaderna för det som måste göras på en gång. Fast att det skulle göras var dom ense om. Fakturan skulle dom lösa senare.


Sen tar det bara en helg och så kommer dom här byggkillarna.


Jag vet vem som tar fakturan, det behöver man inte vara statsvetare för att räkna ut, vi skattebetalare så klart.

Inga kommentarer: