söndag 27 maj 2012

Johnny Depp är tydligen INTE i Stockholm

Om jag förstår det rätt så är det ett jippo som scensatts.
Aftonbladet reder ut det där HÄR!
Jag började ana det när någon skrev att det inte bara var Johnny Depp som var här utan att han spanats in tillsammans med Sean Penn i utkanten av stan. Den sortens celebriteter brukar man bara se runt Grand Hotel och utanför min butik, inte på varken tunnelbanan eller Odenplan.

Nåväl, jag har länge drömt om ett PR-jippo där jag tänkte att jag skulle hyra in en look alike celebritet, typ Zlatan eller någon annan i samma kaliber. Den här Johnny Depp figuren hade passat utmärkt.
Han skulle få komma till butiken och sitta där och välja smycken.
Det här var på den tiden då alla kunde se rakt in i butiken, innan vi byggde om.
Jag är säker på att det skulle ta mindre än fem minuter innan bilder skulle florera på bloggar och nätet om att Zlatan är på TOUS och köper juveler.
Sen skulle han bara gå därifrån och försvinna i en taxi.
Gissa om alla skulle veta vad TOUS är på väldigt kort tid.
Sen skulle journalisterna börja ringa och fråga efter vad han köpte och för hur mycket.
Då skulle jag bara väldigt diskret säga att jag faktiskt inte kommenterar mina kunder.
Jag tycker att det är genialiskt.
Då har man liksom inte ljugit så mycket.

Men jag var för feg.

1 kommentar:

Tummelisa sa...

Det är sant som Du skriver, väldigt många vet inte vad TOUS är för något. Var inne i en guldsmedsaffär Hallbergs guld här där jag bor. Hade då min TOUS-nalle på mig. Expediten frågade vad det var för vacker nalle?? Jag berättade, och hon blev väldigt intresserad. Har även berättat för mina arbetskamrater som beundrat mina smycken. Det blir reklam till många eftersom jag arbetar på ett sjukhus......som läkarsekreterare.
Ha en trevlig kväll!

/Eva Rydin