måndag 29 april 2013

En måndag kan omöjligt börja bättre

Ja det är måndag morgon.
Det brukar ju inte vara det roligaste.
Fast den här veckan så är måndag lite som en fredag.
För i morgon är det Valborg och det är ju lite som en lördag.
Sen kommer 1:a maj, som ju är lite som en söndag.
Sen är det ju snart fredag igen...

Å som om det inte räcker så skiner solen och det är VÅR!

Å som om det inte räcker så ringde det på dörren i morse. Vilket det aldrig gör om man inte väntar sig ett besök. Vi bor mittemot en ICA och en bensinstation som är öppen till midnatt så inte ens grannar ringer på för att låna kaffe eller socker.

Nu ringde det på dörren vid 8:30-tiden i alla fall.
Utanför står en kille från posten och håller i ett litet paket.
-Il-bud till Kristina, säger han.
Så jag skrev under och tog emot.

Det här låg i paketet
Inte Svenskan, för den låg på köksbordet redan innan.
Skärpet! och chokladen!
Världens snyggaste leopardskärp! Med precis lagom mycket bling-bling för att vara snyggt.
Det är Tiina som skickat det till mig.
Förra veckan var vi bl.a. på &and other stories, där såg jag ett leopardskärp som jag var sugen på.
-Låt bli, sa Tiina, jag har ett som jag inte kan använda, du får det.
Inte tänkte jag mig att det skulle komma med il-bud och att det skulle vara det perfekta skärpet.

Jag har letat leopardskärp i eviga tider.
Antingen är de billiga och ganska fula eller så är de snygga och svindyra.
Det här är det snyggaste jag sett. Kommer att bli min favorit.
Perfekt i färg (inte för orange), perfekt i bredd, underbara välarbetade detaljer, i skinn och med "päls" utåt.
Så snyggt.
Älskar dig Tiina.
1000-TACK!

Fatt vilken härlig måndag morgon!
Å ikväll skall jag smaka på chokladen.

Inga kommentarer: