fredag 20 september 2013

Dag fylld med möten och en jacka

Det är fredag. Och min kalender är proppad av möten.
Började morgonen i Kulturhuset på en mässa för Konferensarrangörer.
Vi jobbar en hel del med dem och eftersom jag är ny på jobbet så passade jag på att träffa så många av mina kunder som möjligt. Alltid kul att ha ansikten på folk och att få skaka hand.
Jag gjorde av med en stor bunt mina visitkort på tre timmars jobb.

Sen en cykeltur mot Slussen

Kungsträdgården i solsken.

Man blir glad av det.

Här innanför ligger TT:s huvudkontor. Där jag brukar vara på olika möten lite nu och då.

Idag fick jag möjligheten att träffa alla deras säljare. Viktigt att vi samarbetar. Säger jag. Fast jag inser att de har mera att ge mig än vad jag har att ge tillbaka. Men för tusan, vi vill ju vara helhetsleverantörer till så många kunder som möjligt.

Efter det cyklade jag till nästa möte.
Ett litet stopp på BikBok. Bara, litet.
Köpte inte kjolen men hittade en tunn dunjacka. Jag har ju varit på jakt efter en grön ganska länge. Det finns gröna men nästan alla är i fel grön färg. Jag vill ha en kallgrön som sticker åt det blåa hållet. Alltid kalla färger på mig.
499:-. Mjuk och go med fickor på sidan, blixtlås fram och liten stå-krage. Väldigt lik i modellen med min Boomerang som kostade nästan 2.000:- mera än den här.
Med andra ord ett klipp.
Efter sista mötet, som slutade tre så var det onödigt att cykla till jobbet.
Tog mig hem istället, ringde några kunder, skrev ett par mail och sorterade dagens skörd av visitkort

Ni är det helg. Jag är ledig. Känns konstigt!

Inga kommentarer: