måndag 30 september 2013

Typ, en vanlig dag på jobbet

En helt vanlig dag kan börja med måndagsmöte på kontoret.
Där har man problem med en fotografering som skall vara i morgon.
Vi behöver en svan till den. Någon tänker plåta honom som är chef över Svanenmärkning och tänker att det vore kul med en svan.

Å då kommer jag på att produktionsbolaget Brommamamman just flyttat in i grannhuset,
och att jag såg en svan i deras skyltfönster igår när jag traskade till returstationen med massor av gamla tidningar.

Här vill jag påpeka att trots coola grannar och plåtningar för tidningar så är jag den som traskar med återvinningspåsar. Jag vill gärna ha en stjärna i kanten för det.

Eftersom jag nämnde svanen på morgonmötet så fick jag uppgiften att fixa den.
Så nu står svanen på mitt köksbord och väntar på en taxi.
Taxin skall plocka upp den och köra den till plåtningen.

Efter det struntade jag i att cykla tillbaka till kontoret.
Jag slog mig ner hemma och jobbade.
Det fungerar det med.

Den observante ser att jag inte är helt datoriserad. Jag gillar fortfarande listor och överstrykningspennor, trots att den funktionen finns i datorn.

Inga kommentarer: