lördag 19 oktober 2013

Lördag morgon

Uppe med tuppen och cykel till Clarion Sign vid Norra Bantorget.
Jag har vunnit en frukost för två när jag var på mässan Travel World. Så mannen och jag fick i oss både ägg, bacon och pannkakor. Samtalet vid bordet fastnade vid hur mycket sämre morgontidningarna är idag jämfört med före. TT material överallt, och det har man redan läst. Inget fel med TT (jag jobbar ju för dem), men vi saknar analyser, orsaker, förklaringar i morgontidningen.

Sen iväg till passexpeditionen. Mannens pass har också blivit gammalt och nästa helg skall vi åka bort, till ett land dit det behövs pass.

Efter det tog vi en cykeltur på stan.
Stannade till på Smarteyes. Jag gillar glasögon så det skadar inte att se vad min hovleverantör har fått in för höstnyheter.
Jag provar och mannen tycker att glasögon är fåniga.
Men så ser han ingenting utan läsglasögon. Han har grava problem med synen, hörseln och minnet.

Två minuter senare kom han på att han har tappat bort sin mobiltelefon.
En Nokia anno 1997.

Den är livsviktig och absolut borttappad.
Vad skönt, tänkte jag, då kanske han köper en ny...

-Är du helt säker på att du tog med den, frågade jag.
- Absolut, sa mannen, för jag tänkte att jag skulle ringa Janne.
- Säker??
- Japp, absolut... tror jag.
- Tror??
- Ja, jag är helt säker på att jag tog med mig den, men sen är jag lite osäker på om jag ångrade det innan jag gick hemmifrån eller först lite senare.

Så vi cyklade hem.
Jaja, förr eller senare skulle vi ju hem i alla fall. 
Liksom, varför vara ute en solig höstdag.

Inga kommentarer: