tisdag 10 juni 2014

Lyxen med att vara anställd

Ni vet att jag drivit eget i många år och nu är jag anställd.
Vissa saker känns väldigt lyxiga nu.
Som att det kommer mejl om att man får gratis influensavaccin, eller att det kommer en naprapat till jobbet varannan vecka - och det är gratis.
Eller som nu, vi fick ett mejl om att det går bra att boka in gratis cykelservice.
Så jag gjorde det, bokade.
Lämnade cykeln där i morse och en timme senare fick jag tillbaka den med serviceprotokoll och allt. Då hade de fixat bromsar, justerat växlar, pumpat däck och rengjort och smörjt kedjan. Det kostade ingenting.
Det är vardagslyx och jag är vansinnigt tacksam över att jag har ett bra jobb.

3 kommentarer:

Sus sa...

Åh vad generöst!

Vi får 500 kr i friskvård per termin.
Och sedan kommer jag inte på mer.

Shamrock sa...

vilken rolig och praktisk gåva från företaget

Unknown sa...

Ja nu swishar jag fram på min lättrimmade cykel. Och i morgon skall jag till naprapaten för lite massage.
Men himla bra.