lördag 14 juni 2014

Sanna tar studenten

I fredags var jag i Linköping för att fira Sannas student.
Sanna är min brors äldsta dotter. Ni har träffat genne förr här på bloggen eftersom hon PRAOat några gånger i butiken.
Nu är hon klar med skolan. Katedralskolan i Linköping.
Min bror, min far och min son har alla valt rutiga skjortor idag.
Vi väntar på gården och studenterna väntar inne.
Prick klockan elva öppnas dörrarna och orkestern rumlar ut.
Linköpings studentorkester Bonnkapället spelade sanslöst medryckande och rolig musik innan studenterna fick springa ut.
Äntligen är Sanna ute. Här med sin mamma Helena
och pappa Kim
Helt själv med skylten
Mera bilder
Syrran Clara
Och farfar måste vara med på bild
Kom då farfar ...
Så ja, vad bra det blev. Hennes farfar är min pappa. Det fattar ni va.
Även i Linköping åker man på flak. Men man sprutar inte öl.
Sanna, världens lyckligaste, på flaket
Alla gymnasium i Linköping tar studenten samma dag. Så alla fordon åker karavan genom stan. Säkert 50 ekipage.
Efter det åkte vi hem till Sanna och blev bjudna på en fantastiskt god buffé. Rostbiff av älgkött, underbar lax och massor mera godsaker.
Ett par timmar hann Sanna vara hemma.
Öppna lite presenter och så.
Sen var det dags att gå vidare. Middag på Storan, förfest hos klasskompisar och festnatt på Kårhuset. Efter det antar jag att pinglan med den vita studentmössan rullade vidare i Linköpingsnatten.
STORT GRATTIS SANNA. Det gjorde du bra!

2 kommentarer:

Shamrock sa...

De är så fina alla studenter och jag kommer ihåg hur kul det var

Unknown sa...

Ja verkligen fina.
Men jag minns inte min student som så kul. Fast det fanns orsaker till det. Däremot var alla studentfester jätteroliga.