onsdag 27 november 2013

Himla mycket rolig

Väldigt sällan äter jag lunch med vänner men idag gjorde jag det. 
En av mina äldsta vänner (äldst, som att vi känt varandra himla länge) Mia var i stan. Det är hon i rosa. Hon bor i Kambodja så vi ses inte ofta, och om hon är i stan så måste hon hinna träffa så många som möjligt på kort tid. Idag blev det lunch innan hon skulle vidare.
Själv cyklade jag hem för några timmars intensivt jobbande innan nästa rolighet.

Monas Universum hade shoppingkväll i Näsby Park.
Kul även om väldigt mycket hade volanger, spetsar och blingbling. Ni vet, inte riktigt min grej.
Men ett par svarta jeans och ett skärp fick följa med hem.

Sist, men inte minst, gick jag på vernissage. Min goda vän Ivan da Silva ställde ut sina senaste fotografier.
Fabbrica Naturale, heter utställningen. Om ting som återföds. Mitt i betongens kalla avgrund i övergivna och öde fabriker såg Ivan hur växter febrilt tryckte sig upp.
Alla bilder är tagna i Rom och inspirationen är hämtad från de tragiska omständigheter kring en väns sons cancerbesked. Cancer är en folksjukdom som vi alla måste hjälpas åt att bekämpa.
Har ni vägarna förbi restaurang Buco Nero den närmaste månaden, gå in och titta. Det känns i hjärtat. Det är så vackert.
På utställningen träffade jag på Kishti. Pussade lite på henne och gav henne en grattiskram. Hon har nyss fyllt år.
Ivan träffade jag också. Pussade lite på honom också och gav honom massor av grattiskramar. 
Kicki, jag tycker det här är jobbigt, sa Ivan.
Tänk att alla de här är här för min skull.

Han är stor nu, Ivan. Han är en glimrande stjärna.
Ivan, jag är stolt över dig.

Inga kommentarer: