tisdag 4 mars 2014

Bling-bling

Jag har, väldigt länge, varit sjukt sugen på en paljettröja. En t-shirt helt fylld med paljetter.
Vet inte om det är ett klimakteriebesvär. Jag ser ju att min samling av plagg i viltmönster också ökar.
Det är oroande. Pantertant.
Det som inspirerat mig är bilder som de här.
Boyfriendjeans, boots och en bylsig paljettröja.

Den här. Det är ju bara så snyggt.
Tycker pantertanten.

Och snygga armband till. Det finns ju att välja på här hemma.

Oj vad fint.
Nu är det så att det här är mode nu. Eller kommer att bli snart. Men det kommer inte att vara mode om två år.
En paljettröja i hög kvalité kostar 2000kr. Då är paljetterna handsydda och sitter ordentligt.
Men det finns tröjor med maskinsydda paljetter som kostar mindre. Det är en sån jag vill ha. Jag vet att det ramlar en paljett nu och då. Men det är ok, jag skall ha tröjan nu och i sommar.
Problemet har varit att hitta någon snygg i fin färg. Inte silver, guld eller svart, för då blir det för festligt. Jag vill ha min till vardags, på jobbet.
Nu har jag hittat den. Nej den är inte i silver, den är vattenblå, ljust turkos, mint.

Så himla glad över fyndet.
590kr på TopShop

2 kommentarer:

Sus sa...

Fin!

Men paljetter rivs =)

Unknown sa...

Rivs, det visste jag inte. Har aldrig haft ett paljettplagg förr.