onsdag 26 mars 2014

Det är väldigt mycket vardag

Dagarna går. Vardagarna. Jag längtar efter vår och sol så himla mycket. Nästa vecka är det i alla fall april.
Medan jag väntar så dricker jag kaffe på jobbet.
Jag sitter fast i telefonen. Ringer en miljard samtal om dagen så luren sitter där i örat i ett lila snöre.
På förmiddagen satt Jonas upp alla redaktionella sidor för tidningen Hallen som vi jobbat med nu någon månad.
Vi gör så, sätter upp hela tidningen, så att vi alla kan se hur flödet i tidningen ser ut. Sen kan man flytta på reportage om det blir obalans. Och om något ser konstigt ut så sätter man upp en mini postit-lapp och skriver det man tycker. 
Tidningen ges ut den 9 april. Då arrangeras en stor fest i Hötorgshallen. Vill du komma. Mejla till saluhallen nyhetsbrev@hotorgshallen.se  Då får du nyhetsbrev från Hallen en gång i veckan och inbjudan till festen.
Lunchen åts på en indisk restaurang på Lilla Essingen. Det är faktiskt en favorit. Hela inredningen går i skepps-stil. Panel och ankare. Men sen har indierna hängt upp tavlor. Jag vill betona upp. För de hänger så högt upp det går. Man önskar någon topprestaurang skulle ta över lokalen och förvandla stället till lyxmat i budgetklass. Lite som Lilla-Ego.
Fast det är inget fel på maten som det är nu. Jag önskar bara bort tavlorna.

I helgen har det lovats solsken!




Inga kommentarer: