måndag 24 mars 2014

Det här MÅSTE jag ordna

Ja ni vet det där arbetsrummet.
I helgen har vi varit runt i möbelbutiker för att leta efter skrivbord.
Vi, eller jag, vill ha något udda.
Jag tänker mig något som är stort som ett matsalsbord där vi kan ha var sin arbetsplats mittemot varandra. Men det kan också fungera som matbord utfall man har många gäster. För arbetsrummet är bredvid köket och bärbara datorer gör det enkelt att rensa bort arbetet från bordet.

Nu har jag hittat drömbordet.
Problemet är bara att jag har förälskat mig i stålrören, underredet men jag hatar bordsskivan.

Så då har jag Googlat runt hela internätet och hittat ett företag som gör ställningar för vinterförvaring av båtar.
Det är likadana rör.
Dessutom har de gjort inredningar till lite butiker som den här.
Måleributiken i Alvik.

Nu MÅSTE jag ha ett underrede till mitt arbetsbord. Nu kan jag inte tänka mig något annat.
Väntar spänt på en offert. På bordet tänker jag mig en tjock glasskiva i någon fin färg, beige kanske.
Och så har mannen fixat en cool lampa.
Den kommer från Kompanjonen. Sen har vi köpt gul tygklädd sladd bara för att det är roligare än svart plast.

Inga kommentarer: