måndag 31 mars 2014

Skidkläder

En solig helg i fjällen räcker det med ganska tunna kläder.
Jag  visste i förväg att det skulle bli varmt. Eftersom det var några år sedan jag åkte skidor senast så jag har inga smal-kläder för skidåkning.
Köpte nya gula byxor från Intersport. Halva priset skadar inte. Till det bar jag en batikmönstrad långärmad tröja och min tunna dunjacka från Boomerang. Lila snusnäsduk runt halsen och neongrön mössa. Jackan är ingen skidjacka så den saknar miljoner fickor för kamera, mobil, pengar och solglasögon. Det löste jag genom att ha en liten x-over väska från TOUS. Kortade axelremmen så att den sitter väldigt högt upp och inte fastnar i liftar eller så.

Här ser ni tröjan lite bättre. Jag har även knäppt bort hängslena på byxorna för att jag inte tycker det är så snyggt. Istället har jag ett vanligt läderbälte.

Andra skiddagen bytte jag tröja. Bär min nya tröja från GAP.
Camouflage och randigt, kul kombo. Självklart har jag några armband på mig också och örhängen som matchar. Fast jag fattar att det inte är nödvändigt. Jag bara tycker om att klä mig fint.

Inga kommentarer: