lördag 14 maj 2011

Att träna med Personlig Tränare

Jag har blivit med PT (Personlig Tränare). Det är ett under med tanke på att jag egentligen har än väldigt stor träningsvana. Saknar bara träningsmotivationen.
Det är dessvärre, inte så bara.

Så här är det, som alla vet så har jag gått ner i vikt ganska mycket. Det har naturligtvis föregåtts med att jag gått upp i vikt samma mängd - fördelat på en hel del år.
Nu är jag ganska nöjd med min vikt men känner att jag har en del fladder här och där samt saknar styrka och kondition.
Jag har lyckats gå ner alla 20kg utan att träna, eller med enbart kost och promenader.

Jag har 7 veckor (till min semester som börjar till midsommar) på mig att gå ner ytterligare 3kg, få bättre kondition, öka styrkan och tighta till kroppen. Anders, min PT, säger att jag kommer att fixa det om jag gör som han säger.

That is a deal!

Så här ser han ut, jäkla mysig kille. Anders!

Här är jag igång!
Vi tränar på ett PT-gym som heter City-gym. Det ligger nära Tegnergatan/Rådmansgatan. Det är mera eller mindre en fristad för PTn och deras klienter, vilket är himla skönt.
Min träning är en mix mellan styrketräning och intervallträning. Intervallerna är i jobbighetsgraden; snart kräks jag.
Det är helt otroligt vad mycket mera man presterar på ett träningspass när man har en PT.

Nu till startformen:

Vikt 65 kg.
Midjemått 75 cm.
Stussvidd 99 cm.
Jamen jag hade skrivit 100 om det var så....

Jag återkommer om en vecka med hur det går.
Kan dock meddela att jag idag har ont överallt utom i huvudet och fotsulorna.

2 kommentarer:

Sus sa...

du är ju redan vansinnigt snygg! Hur ska du då se ut om 7 veckor =)

Chrissan sa...

Håller med Sus!
Och vad härligt att bli plågad av en PT.;)