lördag 21 maj 2011

Veckans träning och resultat

Började i måndags med ett PT pass. Träningsvärk tisdag och onsdag. Igår körde vi andra PT passet för veckan vilket innebär att jag idag har träningsvärk igen.
Träningsvärken är inte i graden "kan inte gå upp för trappor" eller "det sprängvärker". den är mera som om man har infektion i kroppen, influensa. Man är öm i kroppen men har inga större svårigheter att röra sig.
Jag kör med andra ord 2ggr per vecka med Personlig Tränare. Vi kallar honom för Anders, för så heter han. Googlade på honom och ser att flera har skrivit om hans träning, kolla här.


Här är han och tar emot mig för ett svettigt pass.
Hans pass anpassas utifrån vad man vill uppnå med sin träning. Jag vill tona kroppen och tappa det sista hullet som inte vill försvinna. Andra vill bara få bättre ork och slippa somna i TV-soffan redan till Rapport. Det går också att fixa. Det gör inget om man är ung eller gammal eller aldrig någonsin har satt sin fot på ett gym. Det är värdefullt att få den där vägledningen om så bara för några gånger för att komma igång.


Veckan vikt och mått:


Vikt: 64,1kg (65kg)


Midja: 75cm (75cm)


Stuss: 99cm (99cm)


Nej jag är inte besviken, jag är jätteglad över de där hektona som försvunnit. Centimetrar bryr jag mig inte om för jag vill ju ha lite muskler, dom får ta plats.


Jag kan tänka mig att även kilona kan stå still ett tag eftersom muskler väger en del. Vi får se om en vecka.

Mycket av det vi gör kallas för Tabata. Det är intervallträning där man jobbar hårt i 20 sek och vilar därefter i 10 sek. Varje övning körs åtta gånger (vilket tar 4 minuter)
Här gör jag armhävningar med ena handen på en medicinboll, sen rullar jag bollen till andra sidan och så gör jag en ny armhävning. Fatta, i fyra minuter!!!!


Det är svettigt och ROLIGT!

Här kör jag en övning där jag har vikter i händerna och böjer på knäna samtidigt som jag lyfter armarna rakt upp åt sidan. Den tar död på axlar, rumpa och lår.

Efter en timmes träning så cyklade jag till Hagaparken och tog mig en dryg timmes rask promenad.

Det är dock överkurs. Anders skulle skälla på mig om han visste. Han tycker att man skall äta efter träningen. Jag kan ju hålla med men jag var tidspressad.




Direkt efter det for jag hem och lagade en god lunch.



Å sen till jobbet.



Trött på kvällen? Nix! Piggelin var jag.

1 kommentar:

Mammy sa...

Lycka till med din viktminskning!! Det fixar du!! Ja du, fatta att jag bara genom att promma med min nya hund gått ner 4 kilo på en vecka!! :) Hur ska detta sluta??? HAHAHA!!!
Ha det bra!! Kram