lördag 7 maj 2011

Lite om Bloggträffen igår

Igår var jag på en bloggträff med 37 andra bloggare.

Jag vill börja med att säga att jag sällan haft så himla skoj som igår. Jag ler fortfarande och inombord så skrattar jag högt.

Tjejeran som arrangerat ihop kvällen är dom här två:

Sus, i rutigt, och Ting som för dagen klädde sig i vitt.
Jag känner en del sedan tidigare och en del är helt nya för mig.
Kia har jag träffat vet jag nu. Fast det viste jag inte igår. Minnet är bra men ibland lite kort.


Åsa däremot är en ny bekantskap. Synd att hon blinkar till på fotot, det är en egenhet hon har. Jag har nämligen flera bilder på henne men hon passar på att blinka på alla.


Sen har vi Mogi och Husmusen som knåpat ihop värsta snygga namnskyltarna.



Längst in i randigt sitter en av orsakerna till att jag ibland skrattar högt när jag sitter på bussen och läser bloggar. Det är Fru Venus från Åland. Hon påstår lite ironiskt att hon är så tjock att det inte går att fotografera henne. Hon ryms nämligen inte på EN bild såtillvida att man inte har en vidvinkelkamera.




Jag har en liten smidig digitalkamera och kors i taket, hon får plats tillsammans med Monstermalla och Finnpajsaren.

På riktigt fick hon plats, men eftersom det sägs att hon inte vill vara med på bild så tackar jag Picasa för hjälpen.


De stora flaskorna på bordet är vattenflaskor.


Tänkte att ni kanske undrade.


Sen tror jag dom dricker svartvinbärssaft. Lite osäker på den punkten då det här inte är bordet där jag själv satt.



Jag satt inte här heller, men helt tydligt dricker både vackra Suzan och underbara Singelmamman vatten.

Just när jag tog bilden i alla fall.

Joannas Livsvinst är en riktigt bra blogg om man vill lära känna Joanna och hennes LCHF diet som hon håller på med just nu.


Middagen var jättegod men jag lägger inte upp någon bild på maten, för det har alla andra gjort.
Jag åt fisk, och drack typ vatten eller nåt ditåt.


Efter middagen lottades det ut jättefina silverhalsband. Två glada bloggerskor skulle få var sitt hjärta.


Suddiga bilden beror på att jag inte riktigt kan fotografera andra smycken än våra egna...


En lycklig vinnare var ägarinnan till bloggen: Utsikt mot Stureplan.
Jag blev jätteglad. Jag kan visserligen inte bära smycken som kommer från andra ställen än TOUS. Men jag kan ge bort ett silverhjärta till någon som jag verkligen bryr mig om.
Det blir Chrissan. Hon får mitt hjärta. För hon kämpar så duktigt. Jag känner igen mig i allt hon gör. Just nu vill hon gå ner i vikt. Hur många gånger har inte jag velat det.


Sen i alla fall, när vi druckit ur våra vattenglas, så var det först Limbotävling och sedan nån tävling som hette: öppnaluckansomfinnsigolvetförattsevadsomfinnsdärnere
Singelmamman vann!


Sa jag att vi höll till på en båt som ligger för kaj i Gamla Stan. Båten heter FLYT.


Där nere hålet fanns mest bråte. En gammal motor kanske, lite rep och flytvästar. Sånt som brukar ligga i båtar. Singelmamman tyckte inte att det var roligt. Hon hade velat att en handfull snygga singelmän skulle hoppat upp ur hålet och ägnat resten av kvällen till att uppvakta henne.


Monstermalla brydde sig varken om bråtet eller avsaknaden av män. Hon är bara glad över att Singelmamman inte trillade ner i hålet. Vilket kunde varit lätt hänt med tanke på hur mycket vatten vi drack.

Här har hon fått tag i ett glas Bjäre saft för att lugna nerverna, när hon insåg hur nära källaren hon var.



Slutligen lägger jag in en bild på Mona och Singel i Storstan. Det här är den sista bilden för Mona vill inte vara med på bild. Hon har fått för sig att hon inte blir bra på bild.


Jamenellerhur. Hon är ju vacker som få.


Tänkte att så här långt orkar bara dom scrolla som var med under kvällen.


Jo och så har jag frågat Mona.


Och fått nåt svar som jag tolkar som ett; ja du får lägga ut den där bilden.





Typ.





Singlan har jag inte frågat, mestadels för att hon fortfarande sover. Och så fort hon vaknat till liv måste hon ge sig i väg på en fotbollsmatch. Den hurtbullen.
Observera att någon frångått vatten och saft drickandet.

Det står en 7up på bordet.


Nu vet jag att det finns jättemånga jag inte nämnt, det beror på att jag inte har er på bild.

Jag nämner i alla fall Osloskånskan, bara för att hon började yra om att hon var så himla gammal jämfört med alla anda.


Så hur gammal är hon då, undrar ni.


Jämngammal med mig, sånär som på ett ynka år.


Tusen tack alla för en härlig kväll och natt!


Vi ses igen.

21 kommentarer:

Suzan sa...

men guu vilken fin bild på mig o singelmamman!!! *klicka spara* Tack för igår, kul att se dig (igen!) kram

Sus sa...

Tusen tack för underbart trevligt sällskap vid bordet igår! Jag kommer in på TOUS och kramar dig någon dag!

Och vilket fint inlägg!

Jag måste göra ett jag med. Men i morgon tror jag.
Jag måste smälta allt detta =)

Ting sa...

Vilken härlig sammanfattning!
JAg skulle vilja samla alla inlägg om träffen.
Så skulle jag kunna gå in och läsa allt på dagar när livet känns lite mindre roligt.
Då skulle jag bli glad igen.

Tack för igår!
Du är bäst!

Anonym sa...

Åhhhhh...jag älskar bloggträffar och har fått så många underbara vänner!!
Skulle allt ha velat vara med på er också, men det går väl flera tåg.
Eller båtar:-)

Ullebulle sa...

Fins summerat! Vidvinkel objektiv kan vi ordna ( fotograf som man kallar sig... Mohaha...)

Singelmamman sa...

Och när vi gick var det någon som var väldigt upprörd och letade efter sitt gröna kuvert. Men jag tyckte det var mer upprörande att jag inte hittade någon att ligga med...
Tack för igår och jättestor KRAM!

Roliga bilder på mig... hahaha!

Joanna sa...

Tack själv för i går! Synd att vi inte hann prata mer bara. Vi får ta en lunch någon dag.

Kram
Joanna

www.livsvinst.se

Shamrock sa...

Hej, vill oxå säga att det var jättekul igår. Men jag vill påminna om att Fru Venus uttryckligen sagt ifrån om att hon inte vill vara med på några bilder

Monika sa...

Åh, så fina alla är! Och glada! Och så kul det var! Och nu måste jag snart sluta använda utropstecken! Och sluta med att inleda varje mening med och!
Men helt allvarligt så var det en fantastisk kväll igår :)

Unknown sa...

Tack alla för fina kommentarer,
Shamrock, jag är ledsen. Jag uppfattade inte saken så. Jag har verkligen ansträngt mig för att läsa alla mailen och ta bort bilder med personer som inte vill synas och inte kallas för riktiga namn. Jag får skylla på att huvudet varit lite segt idag. Men nu har jag beskurit och pixlat och nu hoppas jag att alla är nöjda. Och är ni inte det så går det bra att hojta till.
Joanna, det klart att vi skall luncha. Vi bokar via FB.
å återigen, TACK Sus och Ting!

NinaPX sa...

Stort tack för igår, fantastisk kväll. PS - 7:upen var min...i och för sig blandande jag den med lite "saft"..... ;-) Må gott!

Malde sa...

Tack för igår.

Kram

Chrissan sa...

Åh Kristina, vilket inlägg! :)
Och tusen tack för halsbandet.:)

Malde sa...

Kollade precis. Jag har bloggat sedan första december 2006... Inte kom jag ihåg hur länge jag hade gjort det, inte. Jisses vad vimsig man kan vara ibland...

Kia sa...

Åh, fantastiskt inlägg!! Jättefina foton!
Det var kul att träffa alla. Jag hoppas på en ny träff såklart!
Kram på dig

Osloskånskan sa...

Men jag har inte åldersnoja, jag tyckte det var ganska häftigt om jag nu var äldst? Jag är 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50! Och stolt!

Malla sa...

Underbar sammanfattning och underbara bilder :D
Kram Malla

Malde sa...

Ha, Osloskånskan! Du var inte äldst! Jag är 51, till hösten fyller jag 52...

Någon annan som är äldre?

Osloskånskan sa...

Men Malde??! Du ser mycket yngre ut!

Malde sa...

Osloskånskan, jag tackar Pappa för att jag kommer att bli gråhårig sent, och både Mamma och Pappa för en ung hy, även om Tonåringarna gör (och har gjort) sitt bästa för att ge mig gråa hår...

Att det finns mer av mig gör ju att jag fyller ut rynkorna väl, dessutom ;-)

Unknown sa...

Hörrni, ålder är bara en siffra!