torsdag 5 januari 2012

En dag i butiken

Just nu är det lata dagar. Vi stänger klockan fem i fyra dagar i följd. Jag jobbar själv idag och börjar dagen med att städa.
Struntade i det igår eftersom jag visste att det är jag som öppnar. Spara på det roliga tills idag, liksom.


Efter att jag dammsugit och skurat så börjar jag damma.


Vår lokal är så superdammig, det är fasansfullt vad med dammråttor som samlas. Den här hyllan i bortre delen av lokalen ser ut såhär tre gånger om dagen.

Ser ni dammråttrna bakom prislappen. Jag lovar att det var igår eftermiddag som jag torkade rent senast. Nu far jag fram med fjädervippan igen.




Sen kommer lite kunder. Tjejen på bilden har ett par söta nalleörhängen med diamanter på sig. Idag tittades det på ringar.



Jaha, nu tar jag mig en kopp kaffe.


Bara för att bli avbruten av hantverkare som håller på med några larminstallationer.

Många kunder kommer och går. Såhär års är det mycket turister från Ryssland här. Dom firar jul och nyår framåt mitten av januari så just nu har de jullov. Dom handlar mycket hos oss för TOUS är mycket billigare här än i Ryssland. Dessutom kan de handla taxfritt.



Och man kan tro att skorna är en symbol för ryskor, men det är det inte. Hade dock kunna varit, förutom att ryskorna har mera glitter på sina skor och mössor. Altså inte mössor på skorna utan glitter på sina mössor. Mycket modernt i Ryssland.

Skorna föreställer Mona, hon med sitt universum. Sveriges roligaste vardagsblogg. Har ni missat den så hittar ni den HÄR. Hon vill nästan aldrig vara med på bild. Idag var det dessutom lönlöst att fråga eftersom innehållet i hennes sminkväska uppenbart inte använts.

På sig hade hon liknande skor. För det var minusgrader i morse där hon bor.

Kul besök i alla fall och lönsamt för hon hittade snyggaste väskan här hos mig.

Till skillnad från Mona så är Gaby gärna med på bild.

Inte konstigt för hon är alltid världens vackraste. Maken till att kunna skina som solen finns inte. Örhängena fick följa med henne hem. Ringen har hon sedan tidigare, fast den är också härifrån.


Å nu är klockan nästan fem. Dax att plocka in allt ur skyltfönstren, Stänga kassan, Låsa och gå hem.

3 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Haha, det inte bara är liknande stövlar, det ÄR dom!

Jag tror minsanna att jag ska göra reklam för dig i bloggen. Är jättekär i min väska!

Kram

Anonym sa...

Hälsa Gaby, hon är skitsnygg - saknar henne på tv

Unknown sa...

Ja det skall jag hälsa henne. Hon blir glad över sånt. Jag saknar henne också. Jag tittade på ladies på Östermalm första gången bara för att "se vad det var för nåt". Jobbar ju i krokarna. Blev jätteförtjust i Gaby och hennes leende. Så tack vare henne såg jag hela serien.