torsdag 12 januari 2012

Vad väger en väska med innehåll

Det här är en gammal bild på mig och min väska. Jag har en grön väska. Skitfin!

Den är mjuk så den faller ihop lite när man ställer ner den.
Vännen Osloskånskan som bloggar HÄR har vägt sin väska. Den vägde tre kilo. Hon jobbar inte ens med väskor eller på incheckningen på flyg. Så egentligen är det ett mysterium varför hon väger sin väska.
Jag däermot jobbar ju med väskor. Så jag borde verkligen veta vad en väska väger med innehåll.

TUNGT, det vet jag. I vart fall min.


Så nu är den vägd.


Tre och ett halft kilo!!!


Då undrar man ju vad det är som väger så mycket.


Bara det här:

Telefon
iPad
iPod
Plånbok
Halsband och ring (om jag skulle behöva byta smycken under dagen)
Anteckningsblock och penna (jag vet borde kunna vara utan när jag har en padda)
Minneskort till kameran (som inte finns i väskan utan ligger kvar på jobbet)
USB-minne
3 nagellack (kan behövas)
Litet fodral för privata nycklar
Glödlampa ???? jomen jag skall köpa nya likadana
Läppglans, -stift och -balsam
Liten spegel
Stort fodral för jobbnycklar
Blå skinnhandskar
Mysiga handvärmare
Huvudvärkstablett
Putsduk för silver (borde kanska bytas ut mot en putsduk för glasögon...)

Nåt enstaka (kanske en miljon) kvitton, fast dom passade jag på att slänga så de får inte vara med på bilden.

Så nu kommer frågan.
Hur mycket väger din väska, och vad har du i den.
Skicka gärna bilder till mig så publicerar jag dem.

1 kommentar:

Osloskånskan sa...

HA! Du slog mig med ett halvt kilo! Och jag vet inte varför jag gjorde det, bara fick ett ryck, antar jag :-)