lördag 7 januari 2012

Stora creoler

Idag är en ny dag med nya möjligheter. Och nya ryssar. Fast so far har jag bara expedierat en norrman som köpte en väska till sin fru. Efter tolv är det fullt hus, hoppas jag.


Jag vill visa ett par nya creoler som vi fick hem i veckan. Sterling silver med en hängande nalle. 660:-.
Nu tror ni att det är samma lika som vi haft i eviga tider men det är det inte. Dom här är 5mm större (5 cm i diameter)och lite bredare och lite större nalle.
Och dom finns i en än större storlek (6cm i diameter) för exakt samma pris.
Hur det kommer sig vet jag inte, men jag misstänker att TOUS kommer på felet om ett tag och höjer priset på de större.

Jag har en plan, och gud vet om jag lyckas. Men jag tänkte ta bilder på lite folk... i smyg. För att visa hur olika folk klär sig i olika delar av världen. Man kan nämligen känna igen en italienare, en finländare, en ryss, en kines på annat än hår och hudfärg. Det finns så tydliga tecken på varifrån folk kommer. Hur olika mode slår igenom.
Ni vet de där mössorna från ifjol, som alla svenska tjejer hade, de med en kaninpäls-tofs. De syns knappt i år. Jo på folk från utsocknens eller på äldre (som föroppningsvis tagit över dotterns mössa från ifjol). I år har alla stickade mössor med en rosett. Alla härikring alltså.
Själv fryser jag inte om huvudet.
Återkommer om jag lyckas fota.

Inga kommentarer: