lördag 21 januari 2012

Samtal vid frukost



Igår var mannen på konferens på Clarion.

Ni vet budget, mål, strategier och sånt. Det skulle pratas en hel dag.

Mannen har som vana att äta lite yougurt och dricka the innan han åker till jobbet. Men han har dessutom med sig en smörgås så att när han kommer fram så kan ha ta sig ytterligare en kopp the och äta frukostmacka på jobbet.


Samtal igår morse vid frukostbordet:


Mannen: (sitter med sin yougurt och ser lite bekymrad ut) Tror du det finns mackor på Clarion när jag kommer dit?


Jag: (står med ryggen emot köksbordet och håller för fullt på att att ladda kaffebryggaren) Jamen det klart, det är ju ett förstaklasshotell. Och finns det inga mackor framdukade så är det bara att säga till. Att du vill ha en ostmacka, och vips så fixar dom till en god smörgås till dig.


--Tystnad-- jag hör att mannen tänker--

Jag inser precis vad jag sagt, vänder mig om och ser hur han med stora hoppfulla ögon tittar på mig.


Jag: (blixtsnabb) Don´t try this at home!

1 kommentar:

Fru Venus sa...

Ha ha, bra försök av honom :-))