söndag 8 januari 2012

Glamoröst att stå i butik

Om ni tror att det är glamoröst att ha en butik på Stureplan så tror ni fel.
Det bara låter bra.
I verkliga livet så städar man massor, man reparerar allt som går sönder, man byter glödlampor i ett, man står tio timmar om dagen på ett hårt stengolv (och man måste ha hyfsat snygga skor på fötterna så gympadojjor går fetbort), man måste se välvårdad (ja nästan snygg) ut VARJE dag och man fryser hela vintrarna eftersom vi, till skillnad mot våra kunder, inte har ytterkläder på oss.

Men det klart, ibland är man bjuden på en och annan festlighet bara för att man råkar ha den här butiken.

Och så älskar jag alla er, mina läsare och kunder.
Bara så ni vet.

Nu stänger vi för idag. Jag är iskall in i märgen. Jag skall hem och ta en kokhet dusch, sätta mig i soffan iklädd myskläder och fleecefilt och dricka ett glas cognac. För det tinar upp märgen.

1 kommentar:

Anonym sa...

sån tur att du har fallenhet för att vara snygg då :)
mvh anonym