tisdag 10 januari 2012

Lösning på ett vardagsproblem

Många av er vet att jag älskar nagelvårdsprodukter. Jag har massor av nagellack och byter väldigt ofta.
Numera lägger jag sällan pengar på att gå på salong eftersom nagelmodet är ganska kortklippta naglar. Det fixar jag själv.
Värre var det när naglarna skulle vara långa, då gick ju en och annan av ibland. För sånt krävs proffshjälp.

Ett världsproblem är dock att det alltid, alltid blir märken på naglarna när de är nylackade. Av någon outgrundlig anledning så är det omöjligt att inte öppna ett mjölkpaket eller sprätta kuvert med nymålade naglar. Resultatet är alltid fula märken.
Och skulle man lyckas låta bli så vaknar man nästa morgon likförbannat med kuddavtryck på hela naglarna.

Det finns en lösning.




Jag är sen på den här bollen. Seche Vite, dry fast top coat.
Fick en flaska i julklapp av Ulla.
Lite skeptisk var jag. Snabbtorkande lack har jag testat och dom brukar flagna jättefort.
Den här gör inte det. Mirakellack!!!
Måla naglarna som vanligt med ett lager baslack.
Fortsätt med det färgade lacket i två-tre lager.
När sista lagret är målat så måla på ett tjockt lager Seche Vite. Det här skall göras direkt efter sista lagret lack, medan det fortfarande är blött.
Schece Vite smälter samman med ditt lack och naglarna blir glansiga, jämna och torkar på tio minuter, typ.
När dom väl är torra, gå ut i köket och öppna ditt mjölkpaket.
Tadam!
Inga repor.
Mirakel!
PS. Finns på Kicks för 129:-. Gå och köp bums.

Inga kommentarer: