onsdag 12 februari 2014

Glasögon med transparenta bågar

Jag har spånat in mig på att köpa nya glasögon. Jag gör det med jämna mellanrum. Mitt problem är bara att jag ser så förbaskat dåligt så att glasögonen alltid blir himla dyra.
Om jag går till en vanlig optiker så kostr GLASEN mellan 8 000-10 000:-, sen är det bågarna som kostar.
Så att få åldern i rabatt på bågar spelar ingen roll för mig. Ett par bågar kostar max 2 000:-. Jag vill ha åldern i rabatt på glasen, då skulle jag handla.
Men sen har vi Smarteyes där glasögonen kostar 3 000:- inklusive bågar. 
Senare åren har jag köpt alla mina glasögon därifrån.

Nu till problemet.
Jag vill ha glasögon med transparenta plastbågar.
Lite retro-stil.

De behöver vara ganska stora i modellen.



 Smarteyes har inga snygga.
Däremot hittade jag ett par fina på Rey-Ban.
Dom är lite för smala.
Fasiken, var hittar jag mina drömbågar?

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, letar likadana.

Säg till om du hittat o vart.