fredag 14 februari 2014

Vissa dagar är bara så underbara

Idag har jag haft en otroligt härlig dag. En kombination av arbete och nöje som visat sig vara framgångsrik.
Jag började dagen hemma vid datorn och telefonen. Ett par timmars intensivt jobb innan jag drog iväg till Hötorgshallen för att träffa några kunder.

Härlig Alla Hjärtans-dag stämning i hallen. Alla verkade glada. Eller så är det så varje fredag. Eller så ler alla bara för att jag ler. Leenden smittar!
Jag hade lunchdate med Tiina. Ni vet hon från Helsingfors. Hon har varit på jobb i Göteborg och mellanlandade här innan planet gick tillbaka till Helsingfors.
Eftersom det är fredag och hjärtedagen så tog vi in ett glas vin till lunchen
 Vi passade på att äta underbara skaldjur på HAV, en av fiskhandlarna i Hallen.
Tina med sina räkor.
Själv är jag nöjdare än nöjd efter heta havskräftor.
Efter lunchen tog vi en promenad till Biblioteksgatan och Sephora. Det finns inte i Helsingfors än så Tiina har alltid en lång inköpslista från sina finska väninnor. 
Själv köpte jag Biotherms body butter som är testatvinnare i Damernas Värld. Den doftar milt citrus. En lite mera vuxen doft än de där sötsliskiga från Body Shop. Kostar bara 225:- på Sephora normalpris är 330:-.

Efter det satt vi oss på Story Hotel och jobbade ett tag. Jag hade några mejl som skulle svaras på och ett par samtal jag lovat att ringa.
Och det var bra samtal för jag sålde lite extra på det...

Jag men då är man glad och nöjd med dagens dagverk.
Tiina och jag fortsatte till Mood-gallerian
Där har Leila (bakar) öppnat egen butik.
Lite för pastelligt för min smak.
Men jag är övertygad om att det tilltalar många.
Vad sägs om en pastellgrön stekpanna.

Fiat visar en liten 500:a (tror jag).
Fast det roliga är ögonfransarna.
Bedårande! Och hade man den bilen med dom fransarna så slapp man vara orolig för att mannen skulle vilja lånar bilen...
Sista anhalten innan Arlanda express blir Chokladfabriken. Tiinas karl tycker om choklad. Och det är ju Alla Hjärtans-dag.
Tack Tiina för en härlig eftermiddag.

2 kommentarer:

Mammy sa...

Vilken härlig dag ni haft!!
Snygga brudar! :)

Anonym sa...

På www.stylepit.se kostar Biotherm bodybutter just nu 170 kronor inklusive porto beställde just en burk efter ha läst om den efter vad du skrivit. mvh Nina