måndag 10 februari 2014

Jag har gjort ett test idag på jobbet

Vi alla på jobbet har fått göra ett test idag. Ni vet ett sånt som kartlägger ens styrkor.
Massor av frågor där man skall ta ställning till exempelvis om jag är mera resultatinriktad eller om jag bryr mig om hur andra mår.
Ni förstår. Det ena utesluter ju inte det andra.

Testet började med en massa demografifrågor. Exempelvis hur gammal jag är och om jag är kvinna eller man. Man kan klicka i avböj, om man känner för det.
Men sen kom den här sidan.
Det står att de, för att undvika diskriminering, vill veta om jag är latino, asiat, svart/afroamerikan, indian, hawaiian eller vit.
Just den avböjde jag att svara på.
På riktigt, undviker dom diskriminering om de kartlägger personligheter och alla svarar vilket etniskt ursprung de har. 
Eller menar de att de inte är diskriminering om det går att bevisa att det är vanligare att indianer är målinriktade än att asiater är det.
Jäkligt konstig fråga i alla fall.
Men resultatet visade att mina 5 bästa styrkor är:

ÄRLIGHET - Jag talar sanning, men inte bara det, jag lever mitt liv på ett genuint sätt med båda fötterna på jorden.
ENTUSIASM Oavsett vad jag gör så går jag in i det med entusiasm och energi
KREATIVITET Jag tänker gärna ut hur saker skall gå att göra bättre och annorlunda.
PERSPEKTIV Jag är visst vis, har perspektiv på saker och ting.
FÖRLÅTELSE Jag ger alla en andra chans och drivs inte av hämnd.

jo det stämmer nog.

Inga kommentarer: