tisdag 11 februari 2014

Hur går det med LCHF

Ni undrar säkert hur det går med mitt LCHFande.
Jag behöver gå ner 5kg. Eller jag skulle vilja gå ner 5kg. Senast när jag gick på strikt diet, för tre år sedan tappade jag ca. 3kg per månad. Nu har jag tänkt att om jag går ser 2kg i månaden så är det OK. Jag menar, det är ju inte så många kilon vi pratar om.

Så jag startade i början av året och har nu hållit på en månad.

det går inte alls så bra.
Minus ETT KILO!

OK, jag är piggare, magen fungerar utmärkt, jag mår bättre och jeansen sitter lösare men jag går inte ner i vikt så mycket.

Jag har tänkt att det kanske beror på att jag äter två Finncrisp varje morgon, eller att jag äter 0,3% kesella med några blåbär varje kväll, eller att jag den här gången druckit en del Pepsi Max.

Jag har läst om sötningsmedel. Det borde inte innehålla kolhydrater. Men jag har också läst att det sötningmedlet som passar bäst för LCHF är Stevia. Det kan ju vara bra marknadsförare som tuttat i mig den informationen.

Men nu gör jag såhär:
Tar bort alla Pepsi Max, tar bort alla Finncrisp och tar bort den pyttelilla skvätten mjölk jag har i kaffe så får vi se vad som händer.



Måste jag ta bort blåbären och kesellan också, tro? Det är ju det lyxiga på kvällen. Jo jag tar bort den med. Byter ut den mot något annat, typ Brie-ost.

Har ni tips och råd så ge mig dem.

Jag minns från senast att jag stoppade i viktnedgång just vid 65kg. Det var jättesvårt att gå ner mera då. Det var då jag började träna Tabata med en PT.
Det är förklaringen till att jag redan igår tog fram cykeln och trampade till jobbet. Här behövs helt enkelt mera träning.

Inga kommentarer: