lördag 22 februari 2014

Kristina Lugn

Det uppkom en situation igår, där det visade sig att fullt normala människor fortfarande tror att Kristina Lugn är en konstig filur som röker i TV med Aschberg och pratar i slowmotion.
Och hon som tror det är kvinnan till höger på bilden.
En riktig Fitterbitta är hon. Gå in och läs hennes blogg, om ni inte hittat dit än.

För övrigt vill jag säga att jag alltid kommer att tillhöra Team Lugn, alltid sedan jag upptäckte hennes "Seg kväll med Lugn"-föreställningar.

"Seg kväll med Lugn" var Kristinas egen variant av Talkshow där hon bjudit in olika gäster varje gång. Live inför en pytteliten publik på Brunnsgatan 4. Det här var 2002. Fick man tag på en av de få biljetterna så gick man på föreställningen. 
Helt enastående. Hon fick skådespelare, teaterdirektörer och partiledare att berätta saker som de inte pratat om förr, hon förde samtalet varsamt fram med en varm humor och stor respekt. Resultatet var oförglömliga kvällar.
Jag var på många av föreställningarna.
Sedan dess är hon min idol.

Inga kommentarer: