måndag 10 februari 2014

Nu bestämmer jag mig för att det är vår

Det är inte snö på marken. I vart fall inte i stan. Och det är 5 grader ute.
Så jag tog på mig mössa och halsduk och så cyklade jag till jobbet.
Det är första gången för i år och det var inte en dag för tidigt. Toppenhärligt!
På vägen hem stannade jag till och provade den där färgglada blusen eller det kanske är en tunika.
Jag gillar inte tunikor. Tycker att det är ett plagg jag bar när jag ville dölja lite för många kilon. Tunikor passar utmärkt då. Men nu vill jag inte det.

Typ såhär ser den ut. Det är en stl M. Jag provade S också och den passar utmärkt. Men jag är rädd för att den krymper en del. Känns som en sån.
Detaljbild. Väldigt mycket färg.

Men som jag sa, det är en tunika. Tyget är tunnt så man kan knöa ned det i byxor och använda den som skjorta.
Men man skulle mycket väl kunna använda den som kort klänning på sommaren.
Här tänker jag mig bruna ben, färgglada flipflop och bikini under. Ni vet på lunchen på stranden. Bläckfisk och ett glas rosé.
Jamen, man kan väl få drömma lite. Det är ju trots allt vår. Har jag beslutat.
Köpte jag den.
Måste klura en dag till.
Det jag har emot den är egentligen bottenfärgen, det beiga. Det är en kall beige, vilket är bra, men tänk om den hade varit svart....

Inga kommentarer: